Szybki robot Ping Ping Pong
Nowe robotyczne ramię ping ponga z MIT uderza 88% dokładności i szybkości pęcherzy-w zakresie mądrzejszych robotów humanoidalnych w rzeczywistym świecie.
Inżynierowie MIT zaprezentowali szybkiego robota z odgrywaniem ponga, który zwraca ujęcia z 88% dokładnością-rozlegając się precyzją sportową z najnowocześniejszą robotyką.Nowy system, opracowany przez MIT Biomimetics Robotics Lab, może zrobić coś więcej niż tylko z rajdem z ludźmi;Wkrótce może zasilać humanoidalne roboty nowej generacji do zadań o wysokich stawkach, takich jak poszukiwania i ratownictwo.
Robot ma lekkie, wielostronne ramię, modelowane po kończynie MIT Humanoid, zamontowane na jednym końcu standardowego stolika Ping Pong.Uzbrojony w konwencjonalną łopatkę, jest wspomagana siecią szybkich kamer do przechwytywania ruchu i algorytmów kontroli predykcyjnych, które obliczają prędkość, spin i trajektorię przychodzących piłek w milisekundach.W teście 150 kolejnych strzałów bot zwrócił ujęcia pętli, napędu i kotletu o prawie równej precyzji - zawierają 88% dokładności we wszystkich typach.Huśtawki wiosła osiągnęły średnią prędkość 11 metrów na sekundę, przy czym szczytowe uderzenia uderzały 19 metrów na sekundę (około 42 mil na godzinę), zbliżając się do profesjonalnych poziomów ludzi.
To, co odróżnia ten projekt od innych botów Ping Pong - takich jak te opracowane przez Google Deepmind lub Omron - jest jego zdolnością adaptacyjną.W przeciwieństwie do systemów specjalizujących się wyłącznie w rozgrywce, ten robot jest platformą badawczą do zbadania, jak szybko, reaktywne umiejętności manipulacji można przenieść na bardziej wszechstronne roboty mobilne. Zespół ma teraz zwiększyć promień gry robota poprzez montaż go na ruchomej bazie.Przyszłe ulepszenia mogą symulować ludzkich przeciwników, oferując bardziej realistyczne narzędzie treningowe dla graczy-i krok bliżej responsywnych, wielofunkcyjnych humanoidów.
„Przechwycenie szybko poruszających się obiektów z precyzją ma kluczowe znaczenie dla dynamicznych zadań w świecie rzeczywistym”, mówi student MIT, David Nguyen, współautor badania.„Stosujemy Ping Pong jako testę testową na szerszą inteligencję robotyczną i zwinność”.