Android 15 działający na sprzęcie RISC-V
Android 15 działający na sprzęcie RISC-V, udowadniając, że procesory typu open source mogą obsługiwać systemy z grafiką i stabilną wydajnością.
Andes Technology ogłosiła główny kamień milowy: udaną demonstrację Androida 15 (waniliowe lody) działającego na platformie sprzętowej RISC-V o wysokiej wydajności RISC-V, we współpracy z technologiami wyobraźni.Osiągnięcie to podkreśla rosnącą żywotność RISC-V jako podstawę bogatych systemów operacyjnych i wyrafinowanych zastosowań graficznych.
W demonstracji znajduje się tablica Andes Voyager, napędzana przez firmę Qilai SoC, w połączeniu z GPU z wyobraźni zintegrowanym z kartą graficzną.Razem Andy i wyobraźnia pokazują w pełni funkcjonalny, wysokowydajny system Android oparty na otwartych standardach sprzętowych.
Jako najpopularniejszy na świecie system operacyjny open source, Android docierający do RISC-V stanowi główny kamień milowy.To osiągnięcie podkreśla bezproblemową integrację procesora RISC-V z zaawansowanym przyspieszeniem GPU, przygotowując scenę dla wysokowydajnych wrażeń z Androidem na szerokiej gamie urządzeń-od smartfonów i tabletów po inteligentne telewizory, systemy motoryzacyjne i urządzenia do noszenia.
Jednym z atrakcji jest czterordzeniowy procesor AX45MP działający przy 2,2 GHz.Ten procesor obsługuje jądro Android i jest najbardziej licencjonowanym procesorem Andesa dla środowisk systemu operacyjnego.Zapewnia równowagę wydajności, wydajności energetycznej i projektowania.
Prezentowany jest również procesor wektorowy NX27V działający na poziomie 1,5 GHz, z 512-bitową jednostką przetwarzającą wektor (VPU).Jest zbudowany do równoległego przetwarzania danych i jest wykorzystywany do zadań takich jak uczenie maszynowe, przetwarzanie obrazu i przetwarzanie sygnału.
Przyspieszenie graficzne jest zasilane zintegrowaną wyobraźnią BXT-32-1024 GPU, dostarczając:
48 GPIXELE/SEC Szybkość wypełnienia
1,5 TFLOPS (FP32) Wydajność zmiennoprzecinkowa
Podwójna obsługa wyświetlacza 4K przy 60 fps
Pełna obsługa współczesnej grafiki i komputerów API, w tym OpenGL ES 3.2, Vulkan 1.3 i OpenCL 3.0
Ta kombinacja umożliwia Androida działanie na sprzęcie RISC-V.